Potilas ja suun terveyden asiantuntija katsovat toisiaan vastaanotolla.

Huippuasiantuntija osaa puhua

Hyvä hoito ei ole pelkästään taitavasti toteutettuja hoitotoimenpiteitä tai hienoa teknologiaa. Se tarkoittaa myös myös selkeää ja ymmärrettävää kommunikaatiota. 

Opushampaassa osaamme ja haluamme aina kertoa asiakkaallemme tämän suun terveydentilan ymmärrettävästi ja selkeästi. Esittelemme myös eri hoitovaihdot, niiden vaikutukset ja merkityksen. Selkeän selvityksen perusteella asiakkaana sinun on helpompi tehdä päätös hoidosta tai hoitotoimenpiteestä.

Laadimme kanssasi myös hoitosuunnitelman, jossa suunnittelemme hoidon ja aikataulun.

Huippuasiantuntijuus ei itse asiassa tarkoitakaan sitä, että osaa lääketieteelliset termit etu- ja takaperin. Sitä vastoin huippuasiantuntijuus tarkoittaa meille sitä, että osamme kertoa lääketieteellisistä asioista selkeästi ja ymmärrettävästi. Ja  meillä on aina aikaa sinulle.

Hyvä hoito on tiimityötä

Opushampaassa hyvä hoito tarkoittaa myös saumatonta tiimityötä. Hyvä hoito edellyttää, että eri ammattilaiset keskustelevat ja konsultoivat aina tarvittaessa toisiaan hoidon sisällöstä ja sen toteuttamisesta. Toimimme asiakkaamme parhaaksi, ja asiakkaitamme hoitaa näin ollen aina kulloinkin paras mahdollinen asiantuntija – hammaslääkäri, erikoishammaslääkäri tai suuhygienisti.

Olemme asiakaspalvelijoita

Vuonna 2019 tehdyn väitöstutkimuksen mukaan lääkärin ammatti lääketieteen asiantuntijana muuttuu. Aiemmin auktoriteettina toiminut lääkäri toimii yhä enemmän asiakkaansa rinnalla, ikään kuin työparina. Me olemme asiakkaamme asiakaspalvelijoita, suunterveyden asioissa. Se on mielestämme vastuullisuutta. 

Lähde: Tiina Ojalan väitöstutkimus 2019: Osakeyhtiön oikeudellinen riskienhallinta: Muutos kohti asiakasta, eettisyyttä ja vastuunkantoa.